アマンダとシェルビーのカリフォルニア州南部での結婚式。

見知らぬ者同士から夫婦になるまで、それぞれのカップルがユニークな物語を持っています。一瞬で恋に落ちることもあれば、時間をかけて愛を育むこともある。この南カリフォルニアのカップルは、大学の教室から始まりました。ただの友達だと思っていた二人は、新鮮な気持ちで経済学を学び、友情が真の愛へと開花するのを目の当たりにしました。アマンダとシェルビーが出会い、恋に落ち、ホーンブロワーヨットで夢のウェディングを計画する様子をご覧ください。

How did the two of you meet?
Shelby and I met in college in an advanced economics class. It was my first discussion class and I unwittingly sat right behind him. We chatted about our other econ classes and learned we were in the same major, only he was a year ahead of me. Shelby asked for my phone number that day and each day following he came to study with me in the lecture hall. We became really great friends and frequently studied together; he was my best friend on campus.

シェルビーに何度かデートに誘われましたが、最初の2、3回は断りました。私たちはとても仲の良い友達なので、デートでそれを変えられたらと思うと緊張しました。しかし、最終的に私は同意し、彼とのデートを心から楽しみました。最初のデートはエレファント・バーでのディナー、そしてドライブインでの映画鑑賞(でも雨だった!)でした。シェルビーと付き合うことに躊躇していたとはいえ、私はいつものように初デートの緊張を感じていました。「仲良くなれるかな」「何も話すことがなかったらどうしよう」。でも、私たちはすでに友達だったので、会話するのは簡単で、明らかに意気投合しました。

Tell us the story of your engagement
Amanda: Shelby had this weekend getaway to San Diego planned. In the past he hasn’t been the best at planning things—he’d make dinner reservations but save the wrong date and he would lose confirmations. So I was a little worried when I learned he had planned a whole weekend without my help.

しかし、彼は素晴らしいことをしました。パワーシュノーケリング、電動自転車での島一周、ジップラインなどです!彼はカタリナ島でのサプライズの週末に私をピックアップして、出航しながらそのいくつかを教えてくれました。

その日は素晴らしかったのですが、疲れ果ててしまったので、午後遅くに昼寝をし、ちょうど私が眠りに落ちた頃、シェルビーがこっそり外に出てきました。数分後、彼はドアをノックして戻ってきました。正直なところ、彼が外に出るときに部屋の鍵を持ってこなかったことに私はイライラしていました。正直言って、彼が部屋を出るときに部屋の鍵を持ってこなかったのが気になったので、彼を中に入れようと立ち上がったところ、ドアの前にシェルビーがいるのではなく、床に地図が入ったメイソンジャーが置いてありました。それは借り物競争の最初のヒントで、とても素敵なものでした。

早速パジャマから着替えて、ホテルのタクシーで島の中心部へ行き、最初のヒントを探しました。数分後、黄色い星型の風船と、もう一つのメイソンジャーが見えました。こんな感じで、丘を登ったり降りたり、島を行ったり来たりしながら、あと9つのヒントを辿り、ようやく最後のヒントにたどり着きました。シェルビーが「ラバーズ・コーブ」で会おうと誘ってくれていたのです。

彼のもとにたどり着いたとき、私は泣いていました。「これだ!」と思ったからです。この瞬間をずっと待っていたんです。シェルビーは片膝をついて私にプロポーズしたんです。私はまだ泣いていました。人生でこれほど幸せなことはなかったからです。そしてもちろん、私は「はい!」と答えました。

シェルビーアマンダはカリフォルニアに10年以上住んでいますが、カタリナ島には行ったことがありませんでした。彼女はちょっと向こう見ずなところがあり、ジップラインをやってみたいと思っていたので、「この2つを組み合わせたらどうだろう」と思ったんです。

シュノーケリングやサイクリング、カタリナ島でのジップラインを楽しんだ後、疲れたので(時速40マイルで空を飛ぶと本当に疲れるんです)、部屋に戻って夕食前の仮眠を取りました。アマンダが眠っている間に、私はこっそり借り物競走の準備をしました。それぞれの手がかりは、私たちの関係における大きな節目に関連していました。

プロポーズして街に戻った後、アマンダを待っていたのは、もうひとつのサプライズでした。

Walk us through your wedding planning.
We shopped around a bit because I couldn’t decide if I wanted a boat wedding or a more rustic wedding. But once we set foot on the wedding yachts we knew this was exactly what we wanted. Shelby and I have spent a lot of time in Newport Beach for dates, so the location is special to us. We went on a Hornblower dinner cruise to see an event in action and it really sold us—we had so much fun eating delicious food and listening to great music, plus all of the staff was so friendly! We emailed Christina the next day telling her we were ready to sign a contract! The all-inclusive package we chose was really great—it included cake, flowers, a DJ, food and bar service.

花選びは、最初のステップのひとつでした。ニューポートビーチのLavonne'sを選び、ブーケ、ブートニア、コサージュをすべて早めにピックアップしてもらうことができたので、ホテルでのウェディングフォト用に用意することができました。

次は、ケーキの試食です!私たちはとても楽しみにしていました。私たちは2人とも甘いものが大好きなので、いろいろなケーキを試食するのがとても楽しかったし、Rossmoor Pastriesの仕事はとても簡単でした。ロスモア・ペイストリーには何種類ものケーキがあり、私たちの結婚式にぴったりのケーキ、ドゥルセ・デ・レチェとチョコレートのケーキを手に入れることができました。

夕食のメニューを決めるために、仕事の合間を縫ってホーンブロワーのヨットの上でランチをしました。シェフがいろいろなメニューを持って来てくれて、その中から選ぶことができたからです。前菜、サラダ、メインディッシュ、デザートを試食し、その場でメニューを決定しました。試食した料理はどれもとてもおいしく、シェフは私たちやゲストのニーズ、好み、アレルギーに本当によく対応してくれました。

カメラマンを探すのは簡単でした。私の姉が2年前に結婚し、ステファニー・ジョイ・フォトグラフィーを雇ったのです。シェルビーも私も彼女の作品が大好きなので、ステファニーに私たちの結婚式を撮ってもらうのは当然のことでした。彼女は2人のカメラマン、エンゲージメント撮影、終日ウェディング撮影という素晴らしいパッケージも提供しています。ステファニーは私たちの招待状も作ってくれました。

音楽は、DJのKelli Kelを選びました。今でも覚えていますが、ある夜、私たちは彼女と30~45分ほど電話で話し、お祝いのさまざまなステージで流してほしい音楽のすべてを話し合いました。彼女は私たちのビジョンを本当に理解してくれていました。シェルビーと私は音楽の好みが違うのですが、彼は80年代のロックが好きで、私はカントリーが好きです。でもDJのKelli Kelは私たち2人の好みに合わせたプレイリストを一緒に作ってくれました。私のポーランド人家族のためにポルカも演奏したのですが、これがまた楽しくて。もちろん、ダンスフロアが空くことはなく、普段踊らないようなおじさんやおばさんまで来てくれました。最高でした。

What drew you to Hornblower’s Endless Dreams yacht?
Shelby: As soon as I stepped onto a wedding yacht, I knew “this was where we had to have our wedding—on the water, with the sunset as the backdrop—what more could you ask for?”.

アマンダ幼い頃、叔父と叔母が船上で結婚式を挙げました。それはとても忘れられない経験で、私も自分の結婚式は絶対にヨットの上でと思いながら成長したのを覚えています。

Shelby, the first look was so sweet. What did you think when you saw Amanda in her dress for the first time?
I was thinking how beautiful she looked. From her hair to her makeup to the beautiful hairpiece, everything was pulled together perfectly.

Shelby, what went through your head when you saw Amanda walking down the aisle?
I was both nervous and excited. I wanted to make sure everything went according to plan and I said all the right words.

Amanda, how did you feel when you were walking down the aisle?
I was a little nervous! We had already done our first look so I didn’t have to worry about those nerves but I don’t like having a ton of attention on me and all of our family and friends were there watching us. I was also focused on not crying. We had written our own vows and I was afraid I would start crying when I heard Shelby’s and that I wouldn’t be able to get through mine. Luckily I held it together and remember thinking I was so happy and excited to see all of our ideas come together for our wedding day. But most importantly I remember thinking I couldn’t wait to spend the rest of my life with this man.

How closely did you work with your Hornblower wedding coordinator?
We were constantly emailing or calling Christina with questions. We went to visit the yacht multiple times, to show our parents the venue, measure items for our DIY decorations, etc. Each time we visited, Christina was so cheerful and happy to help. Working with her was great; she really helped us put together the most beautiful wedding.

What was your favorite part of the day?
Shelby: After our first dance Amanda and I were able to sneak away for a few minutes of alone time on the deck. There was no place I would have rather been than on the water with my bride by my side and an old fashioned in my hand.

アマンダシェルビーが言ったように、この日の一番の楽しみは、新しい夫と一緒にヨットの屋上に2分間だけ避難できたことです。でも、友人や家族みんなに同じ場所で会えたのもよかったです。私の家族のほとんどは東海岸にいるので、みんなが同時に集まれることはめったにありません。

What was the best piece of advice you got from family members about marriage?
Compromise is key.

Finally, what’s one word you would use to describe your wedding day?
Amanda: Perfect.

Shelby: Supercalifragilisticexpialidocious.冗談です、それは入れないでください。"Fun "でいいじゃないですか。

Photography: Stephanie Joy Photography
Dress: Alfred & Angelo
Suit: Hugo Boss (South Coast Plaza)
Hair & Makeup: Elizabeth Hickman
Flowers: LaVonne’s Florist
Cake: Rossmoor Pastries
Music: DJ Kelli Kel
Endless Dreams yacht: Hornblower Cruises & Events.

今後、ホーンブロワーヨットで実際に行われたウェディングを全港でご紹介する予定です!

ホーンブロワーのウェディングは、まさに日常からかけ離れたものです。ホーンブロワーのウエディング・パッケージは、以下の港でご覧いただけます。サンフランシスコ、バークレー、サンディエゴ、ニューヨーク、マリーナ・デル・レイ、ロングビーチ、ニューポートビーチの各港でのウェディングパッケージをご覧ください。ホーンブロワーのウェディング・コーディネーターがお手伝いいたします。

結婚式のお見積もり依頼

返信を残す

あなたのメールアドレスは公開されません。 必須項目には*印がついています。